Registru de bani personali

Tiparim in regim de urgenta sau livram din stoc Registru de bani personali.

Preturi Registru de bani personali (format inchis): 210×297 mm

Tiraj 

1

2-5

6-10

11-50

Pret in RON

50

40

30

25

Timp de lucru

1 zi

1 zi

 1 zi

 1 zi

Preturile sunt in RON si nu incud TVA.

Registrul de bani personali, reintrodus luna aceasta în legislaţie, este prevăzut de OUG 8/2015 şi de Ordinul 513/2015.

Conform reglementărilor, operatorul economic este cel obligat să asigure înregistrarea banilor deţinuti de angajaţi la ora începerii programului de lucru.

Ce carton folosim?

La registrele de bani personali se foloseste o coperta de 300 g iar in terior hartie mata de 80 g. Prinderea se face prin capsare si lipire – pentru o rezistenta cat mai buna in timp la utiliare.

Arata unui prieten:

Ce este un Pliant

Pliantyl  reprezinta o metoda eficienta de promovare a afacerii dumneavoastra oferind multe informatii potentialilor clienti decat un flyer si mai la obiect decat o mapa de prezentare.

Tiparitura de mici dimensiuni cu una sau doua indoituri (cu biguire) . De regula imprimarea este fata-verso.

La orice sediu de firma ar trebui sa existe un numar suficient de pliante pentru a fi inmanate oricarui client care intra pe usa. Informatiile pe care i le comunicati pot fi sau nu tinute minte, insa un pliant ramane mereu la dispozitia sa, pentru reamintire sau pentru datele de contact ale firmei.

Un pliant, pentru a avea succes, trebuie sa contina:

  • informatii despre firma, la obiect, fara prea multe inflorituri
  • informatii despre produse – imagini, mod de realizare, caracteristici, pret
  • date despre firma – inclusiv adresa, site, adresa email, numere de telefon
  • optional: marturii ale unor clienti multumiti

Pliantele pot fi distribuite atat la sediul central si la magazine, cat si prin posta sau pe strada, pentru o promovare cat mai extinsa. Daca distribuiti produse la domiciliul clientului, mereu adaugati in colet si un pliant, pentru ca acel client sa poata afla informatii si despre alte produse.

Arata unui prieten:

Ce inseamna BLEED

BLEED sau Margine de taiere

Cand pregatesti un document pentru printare tii cont de faptul ca acest document va fi printat pe o hartie reala si ii vor fi aplicate eventual finisari realizate cu masini mecanice grele si adevarate. Ecranul calculatorului te poate face sa uiti un adevar elementar ca in lumea reala sunt limitari date de legile fizicii si ca adevarata pricepere e sa tii cont de acestea.

In cazul bleed-ului e important sa stii ca masina de taiat are o anumita toleranta si imprecizie si ca acel cutit al ei nu taie chirurgical matematic cu percizie de laser ci ca lama exercita o presiune mecanica pe topul de hartie caer opune o rezistenta cu atat mai mare cu cat sunt mai multe foi in chestiune si aceasta rezistenta mecanica deviaza traseul de taiere cu un anumit factor.

Cand desenezi pe ecran daca designul are margine alba de jur imprejur te opresti din citit. Veste buna e ca nu e necesar bleed-ul

Cazul in care nu trebuie sa it mai bati capul cu bleedul si marginea de taiere

Si cei ce printeaza si taie hartia avem o viata usoara cu acest gen de comenzi.

Daca designul nu are pe toate cele 4 laturi margine alba atunci e necesar sa lasi bleed. datorita tolerantei mecanice si impreciziei tehnologiei actuale de taiere daca nu extinzi peste marginea de taiere imaginea si o opresti brusc in marginea de taiere atunci e posibil ca prin taiere sa tai in exterior sau in interior si sa se vada hartia alba netiparita.

Bleedul este exact aceea extindere a imaginilor care vin in contact cu marginea de taiere astfel ca acest surplus de imagine sa poata fi sascrificat cutitului de taiere si sa nu apara hartia netiparita in produsul final.

In spusele tipografilor e necesara carne pentru taiere carnea fiind materialul printat astfel acea fractiune de milimetru eronat pe care o presupune taierea sa nu rezulte intr-un aspect neplacut.

sursa articol: printuridigital.ro

Arata unui prieten:

Culori speciale – PANTONE

Ce este – ce reprezinta PANTONE:

In tipografie sau sisteme de imprimare se foloseste cel mai mult cunoscutul  CMYK. CMYK are posibiltatea  ofera posibilitate  de a reprezenta toate culorile pe care ochiul uman le poate percepe. Astfel s-au creat culorile speciale, culori care nu pot fi reproduse prin amestecul adictiv CMYK sau altul asemanator. Aceste culori sunt create special prin metode industriale. Pentru controlul acestor culori s-au creat sisteme de standardizare. Unul dintre cele mai raspandite sisteme de culori este Pantone.

PANTONE reprezinta un sistem care asigura ca orice nuanta de culoare este aceeasi, indiferent de locul de unde este cumparata cerneala sau de cine este produsa.

Ce este culoarea speciala?

Culorile speciale sunt cerneluri create pentru a completa paleta de culori pe care o poate reproduce spatiul de culoare CMYK. Spre deosebire de culoare CMYK care creeaza culori prin suprapunerile culorilor adictive, cyan, magenta, galben si negru, in cantitatii variabile, culori speciale sunt gata realizate si imprimate in mod individual. Culoarea speciala, la separatia de culoare nu se descompune in culorile primare CMYK.
Culorile speciale ne ofera posibilitatea imbogatirii spatiului de culore pe care o putem obtine la imprimare . Culorile speciale sunt cerneluri mixte (metalice, fluorescente, perlate, razuibile, pentru medii neabsorbante sau termosensibile) care reproduc culori ce nu se pot obtine in mod normal prin amestecul celor 4 culori primare din spatiul de culoare CMYK.
Pentru detalii despre spatiul CMYK vezi si Spatii de culoare – RGB si CMYK

Ce este culoarea Pantone?

Pantone este un sistem standard de reproducere a culorilor. Acest sistem este folosit in foarte multe domenii industriale. PANTONE ® Matching System (PMS) este sistemul de standardizare a culorilor cel mai raspandit la momentul actual.
Culorile de diferite nuante sunt  reprezenate prin diverse coduri. Sistemul asigura ca orice nuanta de culoare este aceeasi, indiferent de locul de unde este cumparata cerneala sau de cine este produsa. Exista chiar si ghiduri de culoare Pantone in care sunt prezentate absolut toate culorile care se produc, standardizate si grupate. Aceste ghiduri Pantone ne prezinta si modul in care o anumita culoare va aparea pe diverse medii: pe hartie mata sau lucioasa, pe plastic, pe ambalaje din carton, pe textile etc.

O culoare speciala poate avea aspect diferit in functie de tipul de hartie pe care se imprima (lucioasa sau a mata) si de tipul de finisaj (fara plastifiere, plastifiere mata sau lucioasa) desi formula culorii este aceeasi. Pentru a exclude erorile care pot aparea, se recomanda utilizarea ghidurilor de culoare Pantone.

Arata unui prieten:

Convertirea textelor la curbe

Convertirea textelor la curbe:

Probabil ca in colaborarile dvs. cu o tipografie ati intalnit des intrebarea/cerinta: “Textele sunt converitite la curbe?”

Ce inseamna si la ce foloseste?
La convertirea in curbe textul este integrat in grafica – devine vectorial – devine un obiect ce nu mai poate fi modificat cu text tool-ul.
De aceea ar trebui sa convertiti mai intai textul, cand ati terminat prelucrarea.

De ce este important?

Este important pentru ca sunt enorm de multe fonturi si enorm de multe variante ale unui font si exista posibilitatea, ca in momentul in care deschidem un document care contine fonturi pe care noi nu le avem, ca programul sa inlocuiasca automat fontul lipsa cu altceva … alt font care modifica TOTAL aspectul fisierului.
Prin convertirea la curbe, acest lucru se evita.

Cum se face convertirea la curbe:

Convertirea textelor la curbe in Corel Draw:

1. Se selecteaza toate elementele dintr-un document ( Ctrl + A sau din meniul de sus EDIT – Select ALL)

2. Se grupeaza toate elementele ( CTRL + G sau din meniul de sus ARRANGE – Group)

3. Se de-grupeaza toate elementele ( Click drepta pe elementul proaspat grupat – Ungroup ALL)

4. Se selecteaza toate elementele tip text ( din meniul de sus EDIT – Select All TEXT)

5. Convertirea la curbe ( CTR + Q sau din meniul de sus Arrange – Convert to Curves)

Tutorial video – convertire la curbe in Corel Draw:

Vom reveni cu un tutorial pentru Adobe Illustrator.

Arata unui prieten:

Tipografii Bucuresti

Tipo Media – una dintre cele mai mari Tipografii din Bucuresti

Deschisa de peste 10 ani, Tipo Media face parte dintr-o lista scurta de tipografii care au rezistat pe piata romaneasca prin munca, servicii prompte si de calitate.

Oferim servicii de print digital (pentru lucrari urgente in tiraje mici) si tipar offset (pentru lucrari in tiraje medii si mari).
Ne reinventam mereu venind mai aproape de clientii nostri cu module de comanda online si asistenta online ca dvs. sa puteti luat legatura cu noi cat mai rapid si mai simplu.

Suntem situati in Bucuresti si Tulcea dar livram in absolut orice oras din Romania prin curierat rapid:
afise publicitare, carti de vizita, calendare, reviste, brosuri, cataloage, bannere de mari dimensiuni, etichete, fluturasi, flyere, pliante etc. realizate pe utilajele noastre Heidelberg.

tipografii


Oferim si servicii DTP de grafica si design pentru print – pentru a asigura un serviciu cat mai complet, de la A la Z. Dvs. veniti cu textul si ideea produsului si noi il realizam de la cap la coada pentru dvs in una din tipografii (Bucuresti sau Tulcea)… oricare este mai apropiata.

Tipografiii si Designerii nostri se vor asigura ca produsele dvs. vor fi realizate in cel mai scurt timp, la cel mai bun pret si cel mai important – la cea mai buna calitate.

Arata unui prieten:

Sfaturi pentru DTP (Desktop Publishing)

Desktop publishing este un proces de aranjare a textelor si a elementelor grafice intr-un document

(o pagina virtuala) in vederea obtinerii unui document pentru tiparire sau imprimare. Desktop publishing-ul nu este un proces liniar care are anumiti pasi exacti. In timpul procesului de lucru, de multe ori se va reveni la un pas anterior pentru diverse ajustari.

Pentru inceput aveti nevoie de software-ul corespunzator tipului de proiect pe care-l demarati: QuarkXpress, InDesign sau alt program asemanator pentru carti, reviste (proiecte ce contin mult text) si Corel Draw, Illustrator, Photoshop pentru brosuri, reclame, carti de vizita (proiecte orientate mai mult spre grafica, cu text pe plan secund). In desktop publishing este necesar un minim de cunostiinte de folosire a acestor programe de editare si machetare. Un articol cu citiva pasi de urmat in orice proiect de DTP.

Schita de lucru

Inainte de a incepe lucrul in programul de editare ales, aveti nevoie de o idee despre ce urmeaza sa executati. Pentru un plan de lucru e recomandat sa faceti o schita. Schita poate fi facuta in creion sau stilou si are ca scop stabilirea catorva ideii inainte de a incepe lucrulla proiect. Schita nu trebuie sa contina multe detalii, ea trebuia sa urmareasca elementele necesare (logo, text, etc.), pozitia acestor elemente in pagina si raporturile dintre aceste elemente. Acest pas este mai util persoanelor incepatoare dar nici cei cu mai multa experienta nu ar trebui sa evite acest pas.

Nu este necesara folosirea detaliilor. Pentru logouri si spatii pentru text sau imagini este suficienta folosirea unor marcaje (linii, zone dreptunghiulare hasurate). Nu este nevoie de dimensiuni si imagini exacte ci aproximari, dar care sa respecte oarecum dimensiunile la scara. Toate elementele din layout ar trebui sa fie schitate proportional cu pagina. Daca schita se face direct in software-ul necesar proiectului exista posibilitatea de a va orienta in directii care nu ajuta la construirea ideei grafice: va putei axa pe alegerea unui font (nu este necesar in acest pas), in alinieri foarte exacte, etc. Mai multe schite, mai multe idei grafice.

Folositi un template pentru inspiratie

Un template este un document electronic cu design realizat pe dimensiuni si formate standard: carti de vizita, felicitari, pagini cu antet, brosuri, etc. In general programele pentru desktop publishing sunt insotite de astfel de template-uri. Ideea nu este de a folosi acest template exact cum este el pentru mai multi clienti ci de a avea un punct de pornire la demararea unui proiect.

Fiecare designer poate sa realize propriile sale template-uri pentru a-si usura munca si pentru a veni mai repede in intampinarea dorintelor clientilor. Un grafician cu experienta probabil va omite folosirea unui template.

Pentru un nou venit in lumea design-ului folosirea unui template pentru inspiratie ar putea insemna: salvarea timpului de lucru, oferirea mai multor variante clientilor, mentinerea unitatii unui proiect care contine alte sub-proiecte. Majoritatea programelor vin cu propriile template-uri, dar este de evitat folosirea lor exact cum sunt livrate (cu siguranta acelasi template este folosit de mai multe persone).

Un template este de folos cind se apropie de grafica pe care o dorim si la care personalizarile nu sunt foarte dificile si consumatoare de timp.

Setarea documentului

Un document electronic este o pagina virtuala cu anumite dimensiuni, alese de noi sau standard (A4 reprezinta 297mm x 210mm, o carte de vizita standar este de 90mm x 50mm). Este necesara setarea spatiului de culoare. Pentru documentele care urmeaza a fi tiparite este necesara setarea spatiului de culoare CMYK, pentru documentele realizate pentru web se foloseste in general RGB.
Lucrul cu textul

In desktop publishig modul de primire a textului de la client are multe forme. Poate fi in format electronic (este si modul recomandat, deoarece se economiseste timpul de lucru, nefiind necesara dactilografia si astfel se evita si greseliile aferente dactilografiei, presupunand ca fisierul cu text a fost deja corectat). Un alt format este cel clasic, pe suport fizic, acesta necesitand trecerea intr-un format electronic prin dactilografie sau prin scanarea textului si transformarea acestuia intr-un format care sa poata fi editat (prin folosirea programelor de recunoastere optica a caracterelor – OCR).

Lucrul cu textul inseamna asezarea acestuia in layout, conform design-ului si formatarea acestuia (alegerea tipului de litera, a dimensiunii, aliniere, spatiere, culoare, alegerea unui stil pentru titluri, a unuia pentru corpul de text, etc.). Lucrul cu textul este un pas important, mai ales cand este vorba de o cantitate mare de text (reviste, carti).

Aceasta inseamna cunoasterea caracteristicilor unui font, formele de caractere individuale, precum si estetica un font special. Compozitia textului reprezinta modul în care textele sunt aranjate in pagina. Aceast lucru implica aranjarea textului si modificarea aspectul vizual al textului. Pasul acesta, este unul peste care se va mai reveni in timpul lucrului in functie de necesitatile nou aparute in relatia textului cu alte elemente grafice.
Lucrul cu elementele grafice

Acest pas, asemeni lucrului cu text, este un punct asupra caruia se va revei de multe ori in timpul unui proiect. Pasul este reprezentat de lucrul cu elemente vectoriale si cu imagini bitmap, in format digital sau format classic (aceste imagini urmand a fi transformate in format digital prin scanare). Etapa aceasta include si crearea de imagini si ilustrati in software specializat si manipularea oricarei imagini. Elementele grafice in afara de asezarea lor conform design-ului impun prelucrare si verificare pentru a corespunde standardelor impuse pentru imprimare.

Daca proiectul este axat in jurul elementelor grafice, se impune in general, asezarea mai intai a acestor elemente, iar apoi a textului. In cazul proiectelor cu text de intindre mare, lucrul cu imaginile este ulterior prelucrarii textului, dar nu reprezinta o regula.

Reguli de desktop publishing pentru design

Dupa realizarea layout-ului este timpul pentru aplicarea regulilor de desktop publishing. Scopul acestor reguli sunt realizarea unor documente cu aspect atragator si pregatirea lor pentru tipar.

Pentru un aspect mai placut, exista cateva directii de urmat dar acestea nu sunt norme care se impun a fi urmate.

* folosirea unui singur spatiu dupa semnele de punctuatie si nici un spatiu inaintea lor, acest sfat nu ajuta doar la un aspect placut dar ajuta si in munca cu programul de dtp (se evita ca o virgula aflata la sfarsitul unui rand sa sara la inceputul randului urmator, cand in mod normal ea trebuie sa fie legata de cuvantul pe care il urmeaza)
* folositi mai putine fonturi, alegeti tipurile de litera cele mai bune pentru proiectul demarat (vezi Alegerea si folosirea fonturilor)
* gasiti relatia optima dintre dimensiunea literelor si numarul de caractere dintr-un rand (vezi Tehnoredactare – font)
* lucrati asupra design-ului (la brosuri si reviste pastrati doar elementele grafice care ajuta proiectul, inlaturand elemente nesemnificative, iar la carti nu ezitati sa folositi mai mult spatiu alb)

Reguli de desktop publishing pentru tipar

Aceste reguli sunt necesare pentru obtinerea unui produs final fara erori. Regulile trebuiesc aplicate la finalul fiecarui proiect. De cele mai multe ori este mult mai efficient daca se aplica chiar in timpul lucrului la proiect, in fazele de machetare a textului si a elementelor grafice. Aceste reguli nu sunt necesare daca este vorba de o imprimare pe sisteme digitale (imprimante laser, inkjet) dar se impun a fi realizate daca este vorba de trimiterea documentului la tipografie.

* overprint (vezi Ce este overprint-ul)
* trapping (vezi Ce este trapping-ul )
* verificarea calitatii imaginilor (pentru tipografie 300dpi, plotter si alte imprimante 150dpi)
* textul si elementele subtiri la o culoare, pentru a evita erorile de tipar
* transformarea spatiului de culoare in CMYK (aceasta regula este necesara doar pentru documentele realizate pentru tipografie), majoritatea programelor pentru DTP realizeaza o trecere automata in spatiul CMYK la exportul pentru tipar, dar pentru un mai bun control al culorilor, se recomanda sa faceti acest lucru manual (vezi Spatii de culoare – RGB si CMYK)
* folosirea culorilor speciale daca este cazul. In afara ca se evita anumite erori la tipar prin folosirea acestora, de multe ori puteti economisi bani
* adaugarea de brut (bleed). Dimensiunile layout-ului trebuie sa aiba o margine suplimentara, in general 5 mm, iar pentru tipografiile performante este sufficient 3mm. Acest bleed va cadea la taiere.

Realizarea unui proof (pentru bunul de tipar)

In afara de necesitatea calibrarii monitorului pentru a fi siguri ca vedem culorile corecte este necesara si o verificare prin imprimare, a ceea ce am realizat in documentul digital. Acest proof de verificare nu este doar pentru verificarea culorilor ci si pentru a ne asigura ca toate elementele grafice sunt in pozitilie corecte si pentru a verifica si eventualele greseli gramaticale si de text.

Tiparirea / imprimarea proiectului

Odata realizati pasii de mai sus documentul este gata pentru a fi trimis la imprimare, indiferent daca este vorba de imprimante laser, inkjet, tipar, serigrafie sau tampografie. Pentru imprimare se poate trimite fisierul original. In cazul programului Quark (si alte programe asemanatoare) se anexeaza fisierului si alte elemente necesare, neincluse in document: font, imagini, etc. In cazul unor programe, asemeni software-ului Corel, textele pot fi convertite in curbe, pentru a evita erori legate de fonturi. Programele de editare permit salvarea documentuliu in formate mai sigure pentru imprimare, cum ar fi fisierul pdf, un tip de document foarte sigur si util pentru imprimare, daca este setat corect. De asemeni se folosesc si alte tipuri de fisiere: tiff, eps, etc. Fisierul jpg este si el util daca la salvare nu este comprimat excesiv.

Arata unui prieten:

CMYK vs. RGB

Culorile pot fi produse prin doua metode diferite: cu ajutorul luminii sau cu ajutorul pigmentilor chimici. Un spatiu de culoare reprezinta suma tuturor culorilor pe care le putem realiza prin una din metodele enumerate de mai sus. Spatiul de culoare este un model matematic abstract ce descrie modul in care pot fi reprezentate culorile. Sistemele folosite astazi sunt bazate pe coordonatele de culoare ale sistemului fizic stiintific CIE (RGB, CYM, CIELab, CIELuv, CMYK), respectiv pe sisteme empirice de evaluare a culorii (Munsell, Hunter, Pantone ori Trumach). Dintre cele mai cunoscute modele de culoare: RGB (Red, Green, Blue), CMYK (Cyan, Mangenta, Yellow, Black), YIQ, YPbPr, HSV (Hue, Saturation, Value), HSL (Hue, Saturation, Lightness/Luminance). Cele mai folosite sunt RGB si CMYK.
Culorile RGB

Lumina alba pura desi pare fara culoare, in realitate ea contine toate culorile. Cand lumina alba loveste un obiect, el blocheaza selectiv cateva culori si reflecta restul care au mai ramas. Culorile reflectate ofera senzatia de culoare. Un obiect negru absoarbe intreaga plaja de culori, un obiect alb reflecta intreaga plaja de culori. De exemplu, un obiect rosu va absorbi o parte din spectrul de culori, reflectand ceea ce noi pecepem ca fiind culoarea rosie.

O marea majoritate a culoriilor din natura pot fi reproduse prin modelul RGB (Red – rosu, Green – verde, Blue – albastru). Modelul de culoare RGB este un model aditiv, adica amestecarea celor trei culori in cantitati egale, produce culoarea alba. Cele trei culori folosite in acest model se numesc culori primare.

rgb

Modelul RGB este specific imaginilor fotografice digitale si este utilizat pe Internet in grafica web. Acest model de culoare este folosit si la monitoare pentru producerea culorilor. In modelul RGB pe 24 biti exista 256 de variatii ale fiecareia dintre culorile aditive primare rosu, albastru si verde. Rezulta 16,777,216 culori posibile. Intensitatea fiecareia dintre culorile primare este reprezentata pe o scara de la 0 la 255, unde zero reprezinta absenta totala a luminii iar 255 intensitatea maxima de lumina.
Culorile CMYK

Modelul CMYK este un mod de realizare a culorilor prin amestecarea fizica a unor pigmenti (cerneluri, tusuri, vopsele, etc.). Modelul de culoare CMYK, este un model substractiv. In cazul acestui model de culoare, cernelurile si vopselele apar colorate datorita actiunii luminii asupra lor. Fiecare cerneala absoarbe culorile din spectrul luminos, cu exceptia propriei sale culori, pe care o reflecta. Pentru a reproduce o mare plaja de culori, in acest model se folosesc 3 culori primare Cyan, Magenta, Yellow (galben). Cind se amesteca cele trei culori in cantitati egale pe o suprafata, in teorie este absorbita toata lumina, astfel suprafata apare neagra.

cmyk

Modelul CMYK este folosit pentru tiparire, culorile fiind obtinute prin suprapunerea de nuante de cyan, magenta si galben, creand astfel iluzia unor tonuri continui asemeni unei fotografii. In modelul CMYK exista 100 de variatii ale fiecareia dintre culorile substractive primare cyan, magenta, galben, negru. Intensitatea fiecareia dintre culorile primare este reprezentata pe o scara de la 0 la 100, unde zero reprezinta absenta totala a culorii iar 100 intensitatea maxima de culoare.
Datorita impuritatilor existente in cerneluri, negrul nu poate fi obtinut doar combinand cele trei culori primare. Prin combinarea celor trei culori primare va apare o culoare maronie. Este necesara adaugarea cernelii negre pentru a compensa aceste impuritati. Cele patru culori primare (Cyan, Magenta, Yellow si Black) reprezinta cernelurile cu care tiparesc imprimantele cu jet de cerneala, imprimantele laser si presele tipografice.
Pentru folosirea cernelei negre exista mai multe considerente, in afara de inexactitea reproducerii culorii negre prin amestecul substractiv. Cerneala neagra este mai ieftina decit cele trei culori primare. Hirtia se va usca mai repede prin folosirea unui singur strat de culoare negru, decit prin amestecarea a trei straturi de culori.
In cazul modelului CMYK exista mai multe variabile care pot influenta producerea unei culori: caracteristicile de absorbtie a cernelei pe diverse tipuri de hartie, vascozitatea cernelei, cantitatea de cerneala depusa pe o suprafata, calitatea cernelei, metoda de aplicare a cernelei, culoarea si compozitia hartiei, textura hartiei, etc.
Gamut de culori

Spectrul electromagnetic emis de soare (lumina) contine sectiuni pe care ochiul omenesc este incapabil sa le vada (culoare infrarosie de exemplu). Nici un spatiu de culoare folosit (RGB, CMYK, etc.) nu poate reprezenta toate culorile percepute de ochiul uman, sau cele care exista in realitate. Fiecare spatiu de culoare depinde de echipamentul folosit la crearea sa. Cind un anumit spatiu de culoare (in acest caz cel al ochiului uman) este incapabil sa realizeze o culoare, spunem ca este in afara gamut-ului. Imaginea reprezentata pe un monitor prin modelul RGB este doar o aproximare a realitatii. Deasemeni imaginea realizata prin tiparire in modelul CMYK este doar o aproximare, nu doar a realitatii ci si a imaginii reprezentate de un monitor. Imaginile tiparite (modelul CMYK) sint inferioare celor prezentate pe un monitor (modelul RGB).
Legatura dintre RGB si CMYK

Portiunea vizibila a spectrului luminos poate fi reprodusa cu ajutorul modelului aditiv RGB. Culorile substractive CMYK pot fi reproduse prin combinatiile de lumina a modelului aditiv RGB.

rgbcmyk

Culori aditive (Amestecuri de Lumina – imagine stanga sus)
Red + Green = Yellow
Red + Blue = Magenta
Blue + Green = Cyan
Red + Green + Blue = White

Culori substractive (Amestecul Pigmentilor – imagine dreapta sus)
Magenta + Cyan = Blue
Cyan + Yellow = Green
Magenta + Yellow = Red
Cyam + Magenta + Yellow = Black

Arata unui prieten:

Ce este tiparul offset

Tiparul offset, timp de mai multe decenii a fost singura modalitate de a imprima o imagine color pe hartie. In momentul de fata exista mai multe metode de imprimare a imaginilor color. Pentru tirajele de mari dimensiuni, tiparul offset ramane insa, cea mai buna varianta ca pret si calitate. Procesul de tiparire offset implica transferul de cerneala lichida de pe placa tipografica pe o suprafata intermediara (cum ar fi un cilindru cauciucat) si apoi pe suportul final (hartie). Pentru obtinerea placilor tipografice este nevoie de separarea culorilor continute intr-o imagine.
Cum se obtine culoare prin tiparire?

Cind este vorba imprimare in 4 culori, acest proces se refera la culorile Cyan, Magenta, Yellow (galben) şi Black (negru). Acest sistem de culori sunt cunoscute sub prescurtarea CMYK. Prin combinarea acestor culori, un spectru larg de culori pot fi produse pe pagina imprimata. În cazul în care culorile sunt combinate pe hartie (acestea sunt imprimate ca puncte mici, unele partial suprapuse, prin principiul rasterizarii – halftoning), ochiul uman combinand culorile pentru a vedea imaginea finala.

Ce este separatia de culoare?

Separatia de culoare este un proces prin care un document digital este separat in componente individuale pentru imprimarea color. Componentele sunt cele amintite mai sus, Cyan, Magenta, Yellow (galben) şi Black (negru), daca este vorba de procesul in 4 culori, existand si varianta de 6 culori. In acest process, fiecare dintre aceste culori se aplica pe o placă de imprimare. Placile se folosesc pentru combinarea culorilor de separatie pe hartie prin procesul numit tiparire. Pentru imprimarea cu ajutorul imprimantelor laser sau inkjet procesul este asemanator, insa nu se mai folosesc placi tipografice pentru transfer.

In procesul tipografic de separare a culorilor, fiecare culoare utilizata intr-un document este separata in cele 4 culori primare, CMYK, fiecare plan de culoare avand un anumit unghi. Fiecare dintre culorile primare este transpusa pe o placa de imprimare utilizata apoi pentru tiparire. O astfel de placa (de exemplu Cyan) contine toate elementele grafice ale paginii care au culoarea primara respectiva (in cazul exemplului, Cyan) de diverse tonalitati.
Modul de realizare a separatiilor de culoare, se realizeaza digital in functie de software-ul folosit pentru editare, cel al imprimantei RIP (imprimanta ce realizeaza filmul tipografic) sau software-ul CTP-ului (computer to plate – realizeaza direct placile tipografice, eliminand necesitatea filmul).

Nu este nevoie de a realiza singuri separatia de culoare. In general documentul este trimis catre tipografie sau biroul de DTP, acestia urmand sa realizeze pasii premergatori procesului de tiparire, incluzand si separatia de culoare.

Pentru tipar se pot realiza documente digitale, care sa contina separatii compozit (toate informatiile de culoare intr-un singur fisier) sau pre-separate (fiecare culoare primara din sistemul CMYK, pe pagina proprie).

Mai jos puteti vedea incepand din stanga: imaginea originala CMYK, planul Cyan, planul Magenta, Yellow (galben) si planul Black (negru).

Procesul de tiparire in 4 culori (policromie)

Pentru acest proces de imprimare color se utilizeaza culorile primare, substractive: Cyan, Magenta, Yellow şi Black. Procesul CMYK este cel mai utilizat proces de imprimare, atat offset (tipar) cat si digital (imprimante, plotter).

Arata unui prieten:

Ce este tiparul digital

Tiparul digital îţi creează un avantaj net atunci când vrei să ai un produs final rapid, la un preţ bun, şi, cel mai important, în ce cantitate doreşti. Tiparul digital este ideal în cazul tirajelor mici şi mijlocii. Se realizează direct din computer, ultimele ajustari putindu-se face, fara costuri suplimentare, chiar înainte de a da bunul de tipar.

Calitatea este impecabilă, deoarece imprimantele cu care lucrăm sunt de cea mai bună calitate. Se elimină astfel costurile mari cu filmele şi plăcile tipografice, costurile de manoperă a prepress-ului, care ajung uneori să dubleze preţul unui produs. Însă, cel mai important avantaj este că scapi de stresul “cantităţii”, deoarece poţi tipări chiar şi într-un exemplar.

Dimensiunile pe care putem tipări sunt de până la 45/32 de centimetri, cu o suprafaţă printabilă de 44/30,5 centimetri. Hârtia folosită, XEROX , poate varia de la cea cu gramajul de 80 g/m2, până la 350 g/m2, normală sau dublu cretată(lucioasă sau mată).

Rezoluţia este cea mai bună, pentru că lucrăm cu un partener de calitate: Konica Minolta. Împreună producem documente de calitate, cu aspect profesional, documente de înaltă calitate pentru toate scopurile şi ocaziile. Nu există limită pentru producerea de documente. Putem tipări de la cărţi de vizită la rapoarte financiare, documente de marketing, pliante, fluturaşi sau afişe. Imprimantele cu care lucrăm asigură culori reale şi consistente pentru toate tipurile de documente printate. Tehnologia de înaltă calitate permite realizarea unei calităţi constante, de la prima la ultima pagină printată.

La tipărire se adaugă finisarea produsului, respectiv tăierea, biguirea, ştanţarea, capsarea sau spiralarea.

Arata unui prieten:

Next Page »